Tulburări de personalitate


Deseori îmi plac/îi ador pe oamenii care mă înconjoară.

Uneori încerc să şi-i definesc.
Cel mai des îmi place să găsesc fiecărei persoane din anturajul meu un personaj din operele lecturate, trasând liniile de congruenţă şi incongruenţă. Astfel mulţi dintre prieteni/cunoscuţi, sunt deja un personaj de carte, cu care se aseamănă cel mai mult...până la momentul când citesc ceva nou şi găsesc pe cineva mai potrivit, sau descopăr ceva nou în persoana propriu-zisă.

În ultimul timp am citit cărţi cu personaje complicat de complexe şi pline de tulburări de personalitate.
Una din părţile bune e că am găsit explicaţia unor personaje din viaţa mea care îmi trezeau multe semne de întrebare.

Un exemplu ar fi personajele cu tulburare obsesiv-compulsivă mixată cu narcisism şi histrionie.(mai multe aici)

Mică explicaţie:

Tulburare de personalitate narcisica (cred că sunt mai buni, mai speciali decât alţii): fantezii despre putere, succes şi atractivitate, exagerarea realizarilor şi talentelor personale, aşteaptă laudă şi admiraţia celorlalţi, nerecunoaşterea emoţiilor şi sentimentelor celorlalte persoane.

Tulburare de personalitate obsesiv-compulsivă: preocupare pentru oridine şi norme, extrem de perfecţionist, dorinţa de a controla situaţii, incapacitatea de a se debarasa de obiecte stricate sau fără valoare, inflexibilitate.


Tulburare de personalitate histrionică: doreşte să fie în centrul atenţiei, comportament excesiv de emoţional, stare de spirit instabila, preocupare excesivă pentru aspectul fizic, sensibilitate extremă la aprobarea altora.

Privite din diferite perspective-au farmecul lor,  dar îmi place să văd manifestările doar în cărţi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu